Slovenec na usposabljanju pri Charlotte Hornets

Rubrika: Naši na tujem

Pogovarjali smo se z Gašperjem Kromarjem, lastnikom kluba KK Globus (3.SKL), ki  je pred dvema tednoma odšel v ZDA na usposabljanje na področju managementa, prodaje in marketinga k franšizi Charlotte Hornets. Zanimalo nas je kako je prišlo do sodelovanja, kakšne so razlike med klubi v ZDA in Sloveniji, več pa si preberite v spodanjem intervjuju.

Charlotte dovrana
(foto: Gašper Kromar)

Kako je prišlo do sodelovanja? Zakaj ravno Charlotte?
Preko dobrega prijatelja Petar Vujoviča sem spoznal  David Duquette-a, ki je Director of Basketball Affairs.  Približno kakšno leto nazaj smo se pričeli pogovarjali o razlikah med delovanjem evropskih klubov in klubov v NBA. Davida je zelo zanimalo delovanje evropski klubov in sami evropski igralci. Na podlagi teh pogovorov je prišlo uradno povabilo s strani Charlotte Hornets.”

S kom si vse sestankoval?
Imel sem sestanke s celotnim vodstvom in direktorji posameznih področij. To pomeni direktor marketinga, financ, prodaje, kadrovska služba, pravna služba,itd. Bil sem na neformalnem kosilu z general manager Rich Cho-em in njegovim namestnikom Chad Buchanan-om, spoznal sem tudi Larryja Jordana (brata Michaela Jordana).”

Kakšni so vtisi o sodelovanju s takšno, za naše razmere ogromno franšizo? Kaj te je najbolj navdušilo, presenetilo?
Če povem po pravici, je to drugi planet. Celotna organizacija deluje kot ogromno podjetje, brez kakeršnih koli finančnih težav. Najbolj me je presenetila sama velikost posameznih oddelkov in znanje, ter strokovnost področnih direktorjev. Dnevno sem spremljal treninge  košarkarjev, katere sem prej lahko spremljal samo po televiziji.  Igralci kot so Jeremy Lin, Kemba Walker, Al Jefferson, so samo nekatera imena, ki so trenirala. Moram pa reči, da me je po velikosti najbolj presenetil bivši košarkarski zvezdnik in sedaj pomočnik trenerja Patrick Ewing.”

Gašper K
(foto: Gašper Kromar)

Se da povleči kakšne vzporednice z delom pri nas? Kakšne so razlike? Koliko ljudi skrbi za prodajo/marketing pri Charlottu?
Če samo povem podatek, da na eni tekmi prodajo za 5 milionov dolarjev kart, je primerjava z našimi športnimi kolektivi nemogoča. Tukaj je še kos pogače, ki je največji, od TV pravic (prenosov tekem), sponzorji, prodaja športne opreme, itd… Oddelek za marketing je razdeljen na 5 enot, prodaje pa na 2.”

Bi se kaj od tega kar ste se naučili v ZDA lahko uporabilo v slovenski košarki?
Kljub temu, da je Slovenija majhen trg, bi se dalo veliko narediti na področju marketinga, prodaje in pridobivanja baze navijačev. Samo promocijo klubov, bi bilo s pravimi prijemi možno dvignit na zavidljiv nivo.”

Je bilo kaj govora o njihovem nekdanjem centru Primožu Brezcu? 

“Za Primoža Brezca so omenili, da je zelo dobro igral v času ko so bili še Bobcats.”

Je prišlo do kakšnega sodelovanja?
To je bil tudi namen mojega obiska, poleg spoznavanja same organizacije. V prihodnje bomo sodelovali pri različnih projektih, ki jih bodo izpeljali v Evropi. Prav tako so me povprašali, da jim pomagam pri iskanju kandidata za skavting na področju Evrope. Mogoče pa predlagam kakšnega slovenskega stratega.”